Studies more firmly tie sugary drinks to obesity

Set Text Size SmallSet Text Size MediumSet Text Size LargeSet Text Size X-Large
Share
Updated: 9/23/2012 12:39 am
BOSTON (AP) - New research powerfully strengthens the case that soda and other sugary drinks are culprits in the obesity epidemic.  Scientists say that a decades-long study involving more than 33,000 Americans gives the first clear proof that drinking sugary beverages interacts with genes that affect weight.

This means that sugary drinks are especially harmful to people with genes that predispose them to weight gain. Two other experiments find that replacing sugary drinks with sugar-free ones leads to less weight gain in children and teens.

Soda lovers do get some good news: Sugar-free drinks did not raise the risk of obesity in these studies. The studies were presented Friday at an obesity conference in Texas and were published online by the New England Journal of Medicine.
Share
Click 'Like' for Central New York news updates:



Ask our Doctor On Call

If you have a health related story suggestion or question for our Doctor On Call, email us at familyhealth@9wsyr.com please include a subject line with topic, and your contact information including city name.

We try to answer as many questions as we can, but due to overwhelming response, are not able to get to them all.

First Name
City/Town
Email Address if you want to be contacted.
Question
Incorrect please try again
Enter the words shown above Enter the numbers you hear
Refresh Image Audio Help

Inergize Digital This site is hosted and managed by Inergize Digital.
Mobile advertising for this site is available on Local Ad Buy.